Leefbaarheid

Wij willen dat u niet alleen in uw eigen huis, maar ook in uw wijk fijn woont. Daarom onderhouden we niet alleen uw woning, maar hebbben we ook aandacht voor leefbaarheid en veiligheid.

Vraag en antwoord

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Op 1 juli 2015 is de nieuwe woningwet ingevoerd. Hierin staat dat wij geen sponsoring meer mogen doen.
We mogen wel 'bijdragen aan leefbaarheid'. Dit betekent dat wij alleen nog bijdragen aan activiteiten van bewoners die zorgen voor verbetering van de woning of de directe omgeving. Wilt u meer informatie of een aanvraag indienen? Lees meer hierover op de pagina voorstel bijdrage leefbaarheid.

Ik betaal voor groenonderhoud, maar ik ben niet tevreden. Wat kan ik doen?

Heeft u een account voor Mijn W&B? Dan kunt u uw klacht online indienen.

Heeft u geen account of bent u geen huurder, dan kunt u een e-mail sturen naar woonpunt@wierdenenborgen.nl. Wij proberen het probleem dan voor u op te lossen.

Wat doen jullie bij een vervuilde woning?

Als wij een melding krijgen van een vervuilde woning bespreken wij dit met de bewoners. We proberen om samen afspraken te maken.
Afhankelijk van de ernst van de situatie wordt het ook gemeld bij het sociale netwerk om hulp in te schakelen.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Neem contact met ons op via telefoonnummer (050) 402 37 50. Wij komen dan bij u langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna moet de graffiti zo snel mogelijk worden verwijderd.

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Neem contact met ons op via telefoonnummer (050) 402 37 50. Wij verbinden u dan door met de opzichter.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

U kunt bij de gemeente waarin u woont een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Neem contact op met uw gemeente. Zij leveren de afvalcontainer voor uw woning.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Een sleutelkluisje ophangen is in overleg mogelijk. Neem contact met ons op om de voorwaarden te bespreken. Is het sleutelkluisje bedoeld voor de thuiszorgorganisatie? Dan moet de thuiszorgorganisatie dit schriftelijk bij ons aanvragen. Is hier een VvE, dan is ook van de VvE toestemming nodig. U bent (of de thuiszorgorganisatie is) zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van het kluisje. Hangen er al meer kluisjes? Plaats het kluisje dan in een rechte lijn.
Voor de VvE De Leihof, Jan Ensinglaan 33 t/m 133 gelden de volgende voorwaarden:
Er dient gebruik gemaakt te worden van een standaardkluisje. De hoogte en afstand tot de deur dient gelijk te zijn voor alle sleutelkluisjes. Om de genoemde voorwaarden te borgen zal Wierden en Borgen op verzoek van de betreffende bewoners tegen een eenmalige betaling zorgdragen voor het aanbrengen van de sleutelkastjes.
Geplaatste sleutelkastjes mogen (in verband met boorgaten) niet meer verwijderd worden en worden bij plaatsing direct eigendom van de VvE. Coördinatie van aanvragen en plaatsingen vindt plaats door Wierden en Borgen.



Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen met mijn idee├źn?

Samen maken we de buurt, dus goede ideeën zijn altijd welkom.
We hebben een aantal manieren om uw idee te ondersteunen. Bekijk de voorwaarden op onze website. Wilt u het idee aan ons voorleggen? Stuur dan een mail met uw idee naar woonpunt@wierdenenborgen.nl. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.

In ons woongebouw zijn een aantal dingen vies/kapot, waar meld ik dit?

Geef uw melding zo snel mogelijk door via telefoonnummer (050) 402 37 50.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Normaal gesproken ruimen wij geen sneeuw. We stellen wel zout en sneeuwruimers beschikbaar aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Dat verschilt per gemeente. Kijkt u op de website van uw gemeente hoe dit is geregeld.

Wanneer komen ze ons woongebouw schoonmaken?

Wij hebben een overzicht van de schoonmaak van alle woongebouwen. Neem contact met ons op als u wilt weten wanneer uw woongebouw wordt schoongemaakt.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker moet de spullen zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.

Het slot van de afvalcontainer is defect.

Voor gebreken aan de afvalcontainer, hier valt ook het slot onder, kunt u terecht bij Milieudienst Groningen.

Ik maak mij zorgen over mijn buren. Waar kan ik dit melden?

Maakt u zich zorgen over uw buren? Neem dan contact met ons op via (050) 402 37 50. 

Is het mogelijk om een algemene ruimte te huren en/of te gebruiken?

Neemt u telefonisch contact met ons op voor de mogelijkheden.