Tooltip content here Menu

Nieuwe woning

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Voordat we de woning aan je opleveren zijn er nog een aantal dingen die wij moeten doen. In de tussentijd kan je zelf ook alvast wat dingen regelen. Op deze pagina vind je een overzicht. 

Wat kan je zelf regelen?

We hebben je een woning toegewezen en je hebt alle documenten ingeleverd. Vaak duurt het even voordat we de woning aan je kunnen opleveren. In de tussentijd kan je alvast wat dingen regelen om een goede start te maken. Wij geven je wat tips:

Wat doen wij ondertussen?

Heb je alle benodigde documenten ingeleverd? Dan gaan wij aan de slag om de woning en je huurcontract voor je in orde te maken. Wat we zoal doen:

Ondertekenen huurcontract

Wij bellen je voor het maken van een afspraak in de woning. Dit noemen we de oplevering. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak via e-mail of per post.

Opleveren nieuwe woning

Tijdens de oplevering loopt een van onze medewerkers samen met je door de woning. De medewerker noteert de meterstanden en eventuele bijzonderheden in een opleverrapport. Ook maken we afspraken met je over mogelijke nog uit te voeren werkzaamheden.

Ondertekenen huurcontract

Na oplevering teken je de huurovereenkomst, betaal de eerste verhuurnota per pin en krijg je de sleutels van de woning. Het verhuizen kan beginnen.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen rondom een nieuwe woning

Kan ik de oplevering van mijn woning verplaatsen?

Ja, dat kan. Neem contact ons op als je al een afspraak hebt staan en deze wil verplaatsen. De afgesproken ingangsdatum van je huurovereenkomst kunnen we niet verplaatsen.

Ik ga bij jullie huren. Kan ik lid worden van een huurdersvereniging?

Ja, lid worden van een huurdersvereniging is zeker mogelijk. Je kan dit aangeven als je een woning accepteert. Lid worden is gratis.

Huur je al een woning en wil je alsnog lid worden? Neem dan contact met ons op.

Wat doe ik met post van de vorige bewoner?

Streep het adres door en schrijf 'retour afzender' op de post. Een postzegel is niet nodig. In verband met privacy geven wij het nieuwe adres van de vertrokken huurder niet door.

Waar zit mijn watermeter?

In de meeste woningen vind je de watermeter op een van de volgende plekken:
                                        
- de kruipruimte bij de voordeur (onder het luik)
- onderin de meterkast
- op een leiding bij het toilet
- in de kelder
- in een kast bij de (gezamenlijke) bergingen bij portiekwoningen
- in sommige gevallen bij de onderburen

Kun je de watermeter niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Ik ben vergeten de meterstanden door te geven aan de energieleveranciers. Hebben jullie de beginstanden voor mij?

Ja, die noteren wij bij de oplevering op het meterstandenformulier en op de opnamestaat. Je kan deze meterstanden bij ons opvragen.

Kan ik mijn huisnummerplaatje laten vervangen?

Bij oplevering van de woning zorgen wij ervoor dat er een plaatje met een (leesbaar) huisnummer op de woning zit. Wil je later het plaatje van je huisnummer vervangen?  Dan betaal je zelf de kosten.

Is een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd?

Ja, een huurovereenkomst ga je aan voor onbepaalde tijd. Er is is dus geen einddatum. Soms is er een afwijkende termijn, bijvoorbeeld als je een woning huurt die gesloopt gaat worden. Je gaat dan een contract aan voor bepaalde tijd. Als dat het geval is vermelden we de einddatum in het huurcontract.

Kan ik een plattegrond van mijn woning krijgen?

In de meeste gevallen kan je een plattegrond krijgen. Neem hiervoor contact met ons op.

De afmetingen op een plattegrond wijken soms af van de werkelijke situatie. Gebruik de plattegrond daarom niet om bijvoorbeeld gordijnen of vloerbedekking te bestellen. We adviseren om dit soort maten zelf op te meten.

Liever even contact? Dat kan.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.