Het kan zijn dat je niet tevreden bent over het handelen van Wierden en Borgen. Dan kan je een klacht indienen. Het melden van je klacht is belangrijk voor ons. Wij bieden graag een goede dienstverlening en we willen van onze fouten leren.
Je kan ons bellen over jouw klacht. We nemen de klacht dan met je door. We kijken dan of we er samen uit kunnen komen. Lukt dat niet direct? Dan vullen we samen met jou het klachtenformulier in.
Ja, dat kan. Je kan hiervoor gewoon contact met ons opnemen.
Is je nieuwe huis nog geen drie maanden oud? Dan valt jouw klacht nog onder de garantie van de aannemer. Vul je klacht (als deze niet spoedeisend is) in op het formulier dat je ontvangen hebt bij de oplevering. De aannemer zorgt er dan voor dat de klachten worden opgelost. Is jouw woning ouder dan drie maanden? Neem dan contact met ons op over jouw klacht of reparatieverzoek.
Deze klachten worden behandeld door de huurcommissie of de kantonrechter. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.
Je kan ook schriftelijk je klacht indienen door het naar ons op te sturen:
Postbus 103
9780 AC Bedum
Per e-mail kan natuurlijk ook: woonpunt@wierdenenborgen.nl.
Komen wij er samen niet uit, dan kan je naar de klachtencommissie of de huurcommissie stappen. Voor veel zaken kan je terecht bij de klachtencommissie. De Huurcommissie helpt bij zaken die gaan over de huurprijs, de servicekosten, huurverhoging en onderhoud. Je kan ook een rechtszaak beginnen. Dit is vaak duur en kost veel tijd. Vraag dus eerst advies, bijvoorbeeld van een rechtswinkel of juridisch loket.
Ben je het niet eens met hoe wij jouw klacht hebben behandeld? Dan kan je bij een onafhankelijke partij terecht: de Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen. Deze commissie staat los van Wierden en Borgen en is dus onafhankelijk.
De klachtencommissie probeert jouw klacht zo snel en zo goed mogelijk af te handelen. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn, worden niet door de klachtencommissie in behandeling genomen. Heb je een klacht en wil je deze indienen bij de klachtencommissie? Neem dan contact op met het secretariaat van de Klachtencommissie. Zij kunnen je een klachtenformulier sturen en je informeren over de verdere gang van zaken.
Contactgegevens klachtencommissie
Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen
Postbus 7015
9701 JA Groningen
Telefoonnummer: (050) 369 36 98
E-mailadres: secretariaat@kc-groningen.nl
De Klachtencommissie is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.
Wil je meer weten over de werkwijze van de klachtencommissie? Lees dan de folder Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen (PDF).
Ben je het niet eens bent met de huurprijs of het onderhoud van jouw woning? Of vind je de servicekosten te hoog? En kom je er in overleg met ons niet uit? Dan kan je de Huurcommissie inschakelen om een uitspraak te doen over jouw probleem.
De Huurcommissie is een onafhankelijke landelijke organisatie. Zij doen uitspraak bij onenigheid tussen huurder en verhuurder. De uitspraak van de Huurcommissie is bindend.
Ja, er zijn kosten verbonden aan het indienen van een geschil bij de Huurcommissie.
De Huurcommissie kan alleen in de eerste 6 maanden van jouw huurcontract de huurprijs en de onderhoudsstaat van de woning voor je controleren. Dit heet een toets aanvangshuurprijs.
Op de website van de Huurcommissie vind je alle informatie.
We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8:30-16:30 uur en op vrijdag tot 12:00 uur.