Informatie afspraken na huisbezoek
Deze 'vraag' wordt gebruikt om klantcontact/afspraken op vast te leggen na een huisbezoek.
Bij betalingsproblemen kunt u rekenen op ons begrip en ondersteuning. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw huurachterstand aan te pakken. Wacht niet tot het niet meer gaat, maar neem contact met ons op.
Deze 'vraag' wordt gebruikt om klantcontact/afspraken op vast te leggen na een huisbezoek.
Het is vooraf niet bekend aan welke deurwaarder wij de vordering overdragen.
Als wij een deurwaarder inschakelen dan ontvangt u een brief van deze deurwaarder. De contactgegevens van de deurwaarder staan op de brief.
Laat het niet zover komen en neem op tijd contact met ons op. MIsschien kunt u een betalingsregeling met ons treffen.
Een achterstand is vervelend. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Dan zoeken we samen naar een oplossing. We kunnen bijvoorbeeld een betalingsregeling afspreken.
We kunnen u ook doorverwijzen naar financiële hulpverlening. Als u te lang wacht met contact opnemen bestaat de kans dat u extra kosten moet betalen. Zorg dus dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt.
Voorzieningenwijzer
In de huidige gemeente Groningen kan men zich sinds 2 juni 2020 aanmelden voor gratis financieel advies met de Voorzieningenwijzer. Heeft u interesse? Neem dan telefonisch contact op met Wierden en Borgen. U bespreekt uw financiële situatie en wij maken een afspraak voor u met een medewerker van de Voorzieningenwijzer. Zoek samen met deze medewerker uit of u geld kunt besparen op uw vaste lasten.
- Maakt u gebruik van alle minimaregelingen van de gemeente?
- Maakt u gebruik van alle toeslagen van de Rijksoverheid?
- Krijgt u geld terug als u aangifte Inkomstenbelasting doet?
- Kunt u overstappen naar een gunstigere energieleverancier?
- Is het verstandig om over te stappen naar een andere zorgverzekering?
Alles wat er wordt besproken blijft tussen u en deze medewerker.
Wij verkennen op dit moment de mogelijkheden om de Voorzieningenwijzer ook aan te kunnen bieden voor huurders uit andere gemeenten. Dat is nu helaas nog niet het geval.
U kunt rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder. Contactgegevens van de deurwaarder staan op de ontvangen brief. Zorg ervoor dat u het dossiernummer bij de hand heeft.
Een regeling treffen is mogelijk. Neemt u hiervoor telefonisch contact met ons op.
Wij schakelen een deurwaarder in als u uw maandelijkse huur niet betaalt. De kosten voor de deurwaarder zijn dan voor u. Natuurlijk willen we niet dat het zover komt. Daarom doen wij ons best om samen met u betalingsproblemen te voorkomen of op te lossen. Dus wacht niet tot het niet meer gaat, maar neem contact met ons op.
Het is belangrijk om in dat geval zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen om de mogelijkheden te bespreken. Hoe langer u hiermee wacht hoe moeilijker het voor u kan worden.
Voorzieningenwijzer
In de huidige gemeente Groningen kan men zich sinds 2 juni 2020 aanmelden voor gratis financieel advies met de Voorzieningenwijzer. Heeft u interesse? Neem dan telefonisch contact op met Wierden en Borgen. U bespreekt uw financiële situatie en wij maken een afspraak voor u met een medewerker van de Voorzieningenwijzer. Zoek samen met deze medewerker uit of u geld kunt besparen op uw vaste lasten.
- Maakt u gebruik van alle minimaregelingen van de gemeente?
- Maakt u gebruik van alle toeslagen van de Rijksoverheid?
- Krijgt u geld terug als u aangifte Inkomstenbelasting doet?
- Kunt u overstappen naar een gunstigere energieleverancier?
- Is het verstandig om over te stappen naar een andere zorgverzekering?
Alles wat er wordt besproken blijft tussen u en deze medewerker.
Wij verkennen op dit moment de mogelijkheden om de Voorzieningenwijzer ook aan te kunnen bieden voor huurders uit andere gemeenten. Dat is nu helaas nog niet het geval.