Huurovereenkomst

Als u een woning of andere ruimte van ons huurt, tekent u een huurovereenkomst. Hierin staan onder andere de namen van de huurders, de huurprijs en het moment van huurbetaling.

Vraag en antwoord

Kan ik een kopie van mijn huurovereenkomst krijgen?

Ja, dat kan. U kunt via e-mail, het contactformulier op onze website of via telefoon een kopie van uw huurovereenkomst opvragen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden die bij mijn huurovereenkomst horen?

U krijgt de Algemene Huurvoorwaarden als u het huurcontract ondertekent. Hierin staan uw rechten en plichten als huurder. De Algemene Huurvoorwaarden vindt u ook op onze website.

Kan ik de gegevens van een huurder bij jullie opvragen?

Nee, in verband met de privacy verstrekken wij geen gegevens over onze huurders.

Ik wil de naam op mijn huurovereenkomst veranderen. Hoe regel ik dat?

De naam op uw huurovereenkomst kan alleen veranderd worden na een Koninklijk Besluit of een huwelijk. Wij ontvangen graag een kopie van het Koninklijk besluit of uw trouwboekje. WIlt u de naam op uw huurovereenkomst veranderen? Neem dan contact met ons op.

Ik gebruik mijn huurwoning als tweede woning en heb mijn hoofdverblijf ergens anders. Mag dat?

Nee, dit mag niet. De woning die u huurt moet ook uw hoofdverblijf zijn. U moet op dit adres ingeschreven staan voor de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).

Ik ben meer dan twee maanden niet in mijn woning. Moet ik dat aan u laten weten?

Als u meer dan 2 maanden niet in uw woning bent, moet u dit aan ons doorgeven. We vragen u ook een contactpersoon aan ons door te geven. Zo kunnen we iemand bellen wanneer er iets met uw woning is, bijvoorbeeld brand of een lekkage.

Kan ik mijn correspondentieadres wijzigen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt dit per e-mail of brief aan ons doorgeven. Graag ontvangen wij ook de reden van het doorgeven van een correspondentieadres. Wij zullen beoordelen of wij de wijziging door kunnen voeren.